Poengvilkår og FAQ
Som medlem i First Camp Club samler du poeng på dine bestillinger som du deretter kan bruke til å betale kommende bestillinger med. Perfekt for deg som vil benytte anledningen til å oppdage mer av det herlige campinglivet og bestille et nytt eventyr til en bedre pris, hurra! Her nedenfor kan du lese mer om våre poengvilkår og hvordan du kan registrere poeng i ettertid. Du finner også spørsmål og svar som berører First Camp Club.
Poengvilkår for First Camp Club
- Du får alltid 5 % av boverdien tilbake i poeng når du gjør en bestilling hos oss. Dette gjelder uansett om du bestiller opphold online, på telefon eller på stedet i resepsjonen. For eksempel: Bestiller du camping for 500 kr, får du 25 poeng.
- Du samler poeng på all losji (dvs. på boverdien) du bestiller hos oss, og gjelder uavhengig om du bestiller hytte, leilighet, camping, hotell, telt og glamping.
- Poengene er gyldige fra det året de ble opptjent, pluss de to påfølgende årene. Utløpsdatoen for poengene er alltid 31. desember to år etter det året poengene ble opptjent. Det betyr at dine poeng kan være gyldige i maksimalt tre år og minimum to år. Eksempel: Poengene du opptjente i løpet av 2023, lagres frem til og med årsskiftet 31. desember 2025.
- Du kan betale nye bestillinger med dine opptjente poeng.
- Du samler og kan bruke poeng på våre norske, svenske og danske destinasjoner, poengene beregnes på samme måte uavhengig av valuta du betaler i.
- Du ser enkelt poengsaldoen din på "Mine Sider" når du logger inn på nettsiden eller i appen First Camp.
- Automatisk oppgradering til klubbnivået First Camp Gold for hvert år du har tjent 500 poeng i løpet av året. Du forblir medlem i First Camp Gold til og med årskiftet året etterpå. Eksempel: Hvis du opptjente 500 poeng i juli 2023, forblir du gullmedlem til og med årsskiftet 31. desember 2024.
- Poengene tildeles etter at du har sjekket ut fra oppholdet ditt.
- Bare bestillinger direkte med First Camp gir poeng (dvs. du får ikke poeng hvis du f.eks. bestiller via booking.com).
- Poeng tildeles ikke på sesongpriser, månedsbestillinger, gruppebestillinger eller bedriftsbestillinger.
- Ved ombestilling og/eller avbestilling overføres det bare gyldige poeng som føres tilbake til din konto (utgåtte poeng kan ikke brukes om igjen) og de beholder sin opprinnelige utløpsdato. Gjelder kun bestillinger med Flex.
- Poeng tildeles ikke bestillinger der utsjekking har skjedd før ditt medlemskap i First Camp Club er aktivert (registrert og bekreftet via lenke i e-post fra oss).
- Bestillinger (losji) som betales med poeng eller delbetales med poeng, er ikke poenggivende
Så lenge vi ikke fremsetter noe annet, kan poengene kun brukes av deg personlig.
Tjen opp og bruk poeng
Via nettet/appen:
- Logg inn med opplysningene dine på hjemmesiden eller appen.
- Gjennomfør bestillingen og poengene oppdateres til kontoen når du har sjekket ut fra oppholdet ditt.
- Ved betaling kan du velge å betale bestillingen med dine allerede opptjente poeng, enten for å betale hele eller deler av din bestilling.
Over telefonen/i resepsjonen:
- Oppgi kundenummer (den ID-en som du finner under profilen din i appen) eller den e-postadressen som du har koblet til First Camp Club når du skal foreta bestillingen
- Når du senere skal betale, kan du velge å bruke dine allerede opptjente poeng, enten for å betale hele eller deler av din bestilling
Registrer bonuspoeng i ettertid
Fikk du ingen bonuspoeng etter ditt siste campingopphold? Vi hjelper deg gjerne med å etterregistrere bonuspoeng for opphold opptil seks måneder tilbake i tid – du må imidlertid ha vært medlem på tidspunktet for utsjekking.
Support og klubbspørsmål
Har du spørsmål om medlemskap og First Camp Club? Ikke nøl med å kontakte oss i First Camp. Send en melding til vår supportmail firstclub@firstcamp.se så hjelper vi deg.